Kuntavaaliehdokkaat 2021 – Liedon kokoomus

Ville Aaltonen 2021

Aaltonen Ville

Olen koko ikäni Liedon Ilmarisissa asunut 29-vuotias, tuore perheen isä. Pitkään Liedossa asuneena, koin ajan tulleen kypsäksi pyrkiä myös vaikuttamaan asuin kuntani asioihin.

Ari Airas 2021

Airas Ari

50v, yrittäjä, kunnanvaltuutettu, varhaiskasvatus- ja koulutuslautakunnan jäsen, kunnanhallituksen varajäsen. Paikallaoloprosentti meneillä olevan kauden osalta 100. Toivottavasti saan olla luottamuksen arvoinen myös tällä kerralla.

Simo Ala-Nissilä

Ala-Nissilä Simo

IT-alan yrittäjä Littoisista. Aviomies ja kahden lapsen isä. Olen toiminut Liedon kunnanhallituksen ja -valtuuston jäsenenä viimeiset 8 vuotta sekä Liedon Kokoomuksen valtuustoryhmän puheenjohtajana tämän vaalikauden ajan.

Askala Auli

Olen Auli Askala, 58 v, asun Karvalan alueella. Vaalitaan ja kehitetään hyviä lähipalveluita ja ulkoilumahdollisuuksia. Tuodaan lisää kulttuuritarjontaa eri ikäisille.

YO-Merkonomi

Haapala Lena

Marjo Halminen 2021

Halminen Marjo

Olen 57-vuotias syntyperäinen lietolainen, kolmen jo aikuisen tyttären äiti ja kahden lapsenlapsen Nonna. Lasten ja nuorten hyvinvointi sekä ikäihmisten turvallisesta ja laadukkaasta asumisesta huolehtiminen toimivat kampanjani johtotähtinä.

Martti Heikkilä

Heikkilä Martti

Pitkäaikaista kokemusta päättäjänä vuodesta 1994 lähtien erilaisissa kunnan luottamustehtävissä. Kunnanvaltuustossa, -hallituksessa, monessa lautakunnassa.

Yrittäjä/Eläkeläinen

martti.heikkila@heymart.fi

Heininen Eveliina

Olen 19 vuotias sosiaalinen ja pirteä nuori. Tavoitteenani on laittaa Liedossa nuorten asiat kuntoon, ja saada äänemme kuulumaan paremmin. Nuorta ja aktiivista energiaa Liedon valtuustoon, Eveliina Heininen.

Opiskelija

Jaakko Heininen 2021

Heininen Jaakko

Olen asunut Liedossa koko ikäni ja minulla on kaksi tytärtä. Harrastan kuntoilua, kuntapolitiikkaa ja yrittäjäyhdistys toimintaa. Tavoitteeni on elinvoimainen, lämminhenkinen Lieto jonka talous on vähintään tasapainoinen.

Yrittäjä, Talousneuvos

Noora Heino 2021

Heino Noora

Olen 41-vuotias lakimies Loukinaisista. Perheeseeni kuuluu mies ja kolme lasta. Tällä hetkellä olen kaavoitus- ja rakennuslautakunnan jäsen ja varavaltuutettu. Haluan toimia valtuustossa asiapohjalta, yhteistyö ja inhimillisyys ohjenuorana.

Varatuomari

Henri Hormalainen

Hormalainen Henri

Kauppatieteiden maisteri Loukinaisten Nenämäestä. Järki päässä ja jalat maassa.

Yrittäjä, Liikkeenjohdon konsultti

Hämäläinen Marjo

48-vuotias laadunvalvontapäällikkö Littoisista. Viime kauden olen toiminut Teknisen lautakunnan varajäsenenä. Tavoitteeni on mahdollistaa kunnan palvelut meille jokaiselle, ikään tai asuinalueeseen katsomatta. Vapaa-aikani kuluu kävelylenkeillä, joihin kunta tarjoaa hienoja reittejä.

Auli Hänninen 2021

Hänninen Auli

Olen 53-vuotias toimitusjohtaja ja varatuomari Teijulasta. Olen kunnanvaltuuston 2. varapuheenjohtaja ja elinkeinotoimikunnan puheenjohtaja. Haluan tulevalla kaudellakin tehdä työtä sen eteen, että Liedossa on hyvä asua, elää ja yrittää.

Toimitusjohtaja, varatuomari

Inkinen Timo

Olen 61 -vuotias Tarvasjoella asuva erikoisupseeri, insinöörikomentaja (evp). Eläköidyin marraskuun alussa 2020. Olen naimisissa ja meillä on kaksi teini-ikäistä nuorta. Olen tällä hetkellä kunnanhallituksen ja -valtuuston jäsen.

Erikoisupseeri evp

timo.inkinen@kolumbus.fi

Isokangas Pasi

Olen pitkän linjan koulutusalan ammattilainen ja urani aloitin luokanopettajana. Arvostuksen sekä kiinnostuksen kohteina ovat koulutus ja kouluttaminen sekä yrittäjyyskasvatus.

Sivistysjohtaja

pasi.isokangas@seutuposti.fi

Jyväs Ilkka

Olen 38-vuotias tietotekniikan insinööri ja kahden lapsen isä. Olen asunut perheeni kanssa Loukinaisten Nenämäessä noin seitsemän vuotta ja arvostan sujuvaa arkea ja hyviä peruspalveluita, jotka Liedossa ovat suhteellisen hyvin kunnossa. Keskustelemalla ja kuuntelemalla teemme hyvää aikaiseksi ja päätökseni perustuvat huolelliseen taustatyöhön ja asioista selvää ottamiseen!

Tietotekniikan Insinööri

ilkkatj@gmail.com

Kari Mikael

29 vuotias nuorimies energiaa ja viisautta täynnä valmiina taistelemaan jokaisen lietolaisen puolesta täyttä elämää omassa kotikunnassa.

Yhdistelmäajoneuvonkuljettaja

044 5020452

mikael.kari@meritie.com

Leena Karvala

Karvala Leena

68-vuotias eläkkeellä oleva lastentarhanopettaja ja olen asunut Liedon Nenämäessä jo 28 vuotta. Lähden ehdokkaaksi tuleviin kuntavaaleihin, koska mielestäni kaikenikäisiä tarvitaan kunnallisessa päätöksen teossa.

Lastentarhanopettaja, eläkkeellä

Kai Katajisto 2021

Katajisto Kai

Perheenisä, myyntimies, yrittäjä. Energinen ja tehokas ihminen. Omaan hyvät neuvottelutaidot ja tulen toimeen kaikkien kanssa. Tärkeitä asioita minulle ovat perheet, yrittäminen, liikunta, talous ja yksityisautoilu.

Henkilöturvan asiantuntija, Yrittäjä

Kostian Marko

Kärpijoki Ville

Liedossa syntynyt ja Lietoon perheen perustanut 33-vuotias yrittäjä. Tärkeinä asioina lapset ja yrittäjyys.

Laaksonen Timo

Laine Jari

Harrastan liikuntaa, taidetta, antiikkia ja oopperaa, nämä ovat minulle sydäntä lähellä. Olen eläkkeellä oleva entinen palomies Vanhalinnasta. Olen ollut mm. turussa kaupunginvaltuutettuna ja kulttuurilautakunnan jäsenenä. Energiaa Liedon valtuustoon.

Eläkeläinen

jari.laine57@gmail.com

Carl Lange 2021

Lange Carl

Kunnalliseen päätöksentekoon osallistuminen merkitsee minulle ennen muuta yhteisistä asioista vastuun ottamista. Omakohtaisesti olen kiinnostunut erityisesti lasten ja nuorten hyvinvoinnista ja mahdollisuuksista kunnassa.

Lehtonen Kai

Lietolaisten kestävän ja jatkuvan hyvinvoinnin asialla.

Metsuriyrittäjä

Lindholm Hannele

Työskentelen nuorten parissa. Vapaa-ajassani tärkeää on MLL- ja sovittelutoiminta. Olen valtuutettu sekä varhaiskasvatus- ja koulutuslautakunnan puheenjohtaja. Tasainen ja toimiva arki luo turvallisuutta. Parasta hyvinvoinnin rakentamista on hyvä työllisyys ja taloudenpito.

KTM, opinto-ohjaaja, erityisopettaja

Elisa Lindqvist 2021

Lindqvist Elisa

Olen paljasjalkainen Lietolainen, kahden teinin äiti ja terveydenhuollon ammattilainen. Kunnan päätöksenteossa tarvitaan laaja-alaista osaamista ja rohkeutta. Siten on mahdollista tehdä päätöksiä, jotka vaikuttavat positiivisesti kuntalaisten elämään.

Sairaanhoitaja

Mikkola Mari

Toimin kunnanhallituksen puheenjohtajana, valtuutettuna sekä useissa vastuullisissa alueellisissa luottamustehtävissä. Rakennetaan yhteistyöllä vielä parempi Lieto asua ja yrittää!

Insinööri

Jonna Motturi 2021

Motturi Jonna

Olen 23-vuotias lietolainen opiskelija. Opiskelen Turun yliopistossa toista vuotta poliittista historiaa. Päätöksentekoon toisin mukanani nuorten näkökulmia. Pyrkisin myös osaltani edistämään kestäviä ja vastuullisia valintoja.

opiskelija, valtiotieteiden ylioppilas

Ojala Jani

Olen 47 v 2 lapsen isä Vanhalinnasta. Työskentelen laivan rakennus alalla laadun valvonnassa. Vapaa ajalla toimin Liedon pallon T12 joukkueen valmentajana.

Welding inspector

Jani-ojala@hotmail.com

Parikka Jarkko

Marko Raikasniemi 2021

Raikasniemi Marko

Kunnanvaltuutettu, kulttuuri-ja vapaa-aikalautakunnan jäsen. Olen 55 vuotias kahden lapsen isä. Harrastan lenkkeilyä ja kuntosalia.

Jani Rantanen

Rantanen Jani

Minulle tärkeitä asioita ovat lapset ja nuoret, liikunta ja urheilu. Kuntamme pitää kehittyä ja varmistaa monipuolisia liikuntamahdollisuuksia ja laadukkaita liikuntapaikkoja

Arttu Riihko 2021

Riihko Arttu

Birgitta Ristolainen 2021

Ristolainen Birgitta

53v yrittäjä jolta riittää osaamista ja energiaa moneen. Elämän tärkeinä asioina perhe ja oma koti Liedossa. Täällä on kaikki mitä tarvitset

Yrittäjä-lääkäri

Ruottu Anniina

Sainisto Susanna

51 vuotias nainen, Liedon keskustasta. Empaattista ja energistä lähestymistapaa Liedon kunnallispolitiikkaan. Minulle tärkeitä asioita ovat mm. Vanhustyö, yrittäjyys ja maatilojen hyvinvointi . Vaihtoehto äänellesi. Liikunnallinen ja elämässä aktiivinen Lietolainen.

Maatalouslomittaja

Sairanen Jari

Suvianna Seppälä

Seppälä Suvianna

Yhdistysaktiivi ja energinen toimija Vanhalinnasta. Kunnanvaltuuston varajäsen ja Liedon keskuskoulun vanhempainyhdistyksen pj. Toimin partiossa ja Lottaperinneyhdistyksessä. Tärkeää lapsiperheiden hyvinvointi ja Liedon pitäminen houkuttelevana asuin- ja yrittäjyyspaikkakuntana.

FT, peruskoulun lehtori ja opinto-ohjaaja

Stenbäck Johan

Lietolainen-Ilmarinen vuodesta 2007. 48v. perheellinen, teinit pyörii vielä jaloissa. Kunnanvaltuutettu ja sote -lautakunnan jäsen. Työ ja terveys keskeiset asiat. Työarki, viherpalvelut ja puhtaampaa sisäilma. Padel, golf ja saaristossa kun sinne pääsee.

Suhonen Petteri

Taimisto Jukka

Olen 66-vuotias yrittäjä Vierunpuistosta. Jäin eläkkeelle 2019 Liedon Säästöpankin yrityskonttorin johtajan tehtävästä ja nyt toimin liikkeenjohdon konsulttina. Pääharrastukseni on suunnistus, mukana vahvasti yhdistystoiminnassa. Arvostan vakaata taloudenpitoa, valinnanvapautta ja luontoa.

Yrittäjä, ekonomi

Tenhunen Pertti

Olen entinen valtionvirkamies, joka on ollut eläkeläinen jo joitakin vuosia. Annan itseni kaikkien kuntalaisten käyttöön seuraavaksi valtuustokaudeksi palvelemaan Teitä lietolaisia tarpeidenne mukaan paremman huomisen puolesta.

Eläkeläinen

Tervahartiala Leena

Liedon kunnanvaltuuston 1.varavaltuutettu, kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunnan jäsen, Liedon kirkkovaltuuston ja kirkkoneuvoston jäsen sekä kuulun Turun Osuuskaupan edustajistoon. Tärkeänä koen terveyden-, sairaanhoidon- sekä mielenterveyden palvelut, lasten, työikäisten sekä vanhusten hyvinvoinnin ja tarkan talouden hoidon.

Sairaanhoitaja

leena.tervahartiala@pp.inet.fi

Torkkeli Anne

Olen energinen ja rohkea 59-vuotias lietolainen Vierunpuistosta. Olen sekä vaimo, äiti, mummi, tytär, ystävä että työkaveri. Pidän tärkeänä, että Liedossa on vahva ja hyvä yrityskulttuuri, koska se mahdollistaa kuntalaisten hyvinvoinnin.

Myyntijohtaja, asiakasvastuullinen

Vaakanainen Jasmina

25-vuotias henkilöstöpalvelualan ammattilainen, kauppatieteiden maisteriopinnot loppusuoralla. Liedon Kokoomuksen hallituksen jäsen ja sihteeri. Minulle tärkeitä arvoja ja asioita ovat etenkin työllisyyteen, taloudenpitoon ja yrittäjyyteen liittyvät aihepiirit.

Henkilöstökonsultti, KTM-opiskelija

jasmina.vaakanainen@gmail.com

Anna Vienonen

Vienonen Anna

Olen 61-vuotias eläkkeellä oleva perushoitaja. Vankka monipuolinen kokemus terveydenhuollosta ja omaishoidosta. Vanhukset ja vanhustyö ovat sydämenasioitani. Tahtoa ja intoa riittää uusiin haasteisiin.

Perushoitaja

Virtanen Jonna

45-vuotias lääkäri, 3 lapsen äiti, naimisissa. Kolme lasta on kasvattanut minusta johdonmukaisen ja joustavan, 19 vuotta avioliitossa on hionut turhat särmät. Lääkärin työ on opettanut ottamaan vastuuta toisesta ihmisestä. Vuodet Vierunpuistossa ovat antaneet perheelleni turvallisen ympäristön, ystäviä ja harrastuksia.

Lääkäri

virtanenjonnas@gmail.com