Lindqvist Elisa-

Elisa Lindqvist 2021

Työssäni erikoissairaanhoidossa saan päivittäin kattavan läpileikkauksen siitä miten ihminen ja kuntalainen voi. Koen että haluan ja kykenen osaltani vaikuttamaan asioiden kehitykseen, ja siksi lähdin mukaan kuntapolitiikkaan.

Vaikka pandemia juuri nyt ja aiheellisesti viekin huomiomme ja koettelee sietokykyämme, tekoja tarvitaan myös sen jälkeen kun normaali arki palaa. Kunnan päätöksenteossa tarvitaan laaja-alaista osaamista ja rohkeutta. Siten on mahdollista tehdä päätöksiä, jotka vaikuttavat positiivisesti kuntalaisten elämään. Yhtä lailla kuin lasten ja nuorten asema sekä opetus ja päivähoito, on minulle tärkeää kaikkien ikäluokkien huomioiminen. Oikeudenmukaisuus on perusarvojani. Sitä kautta yleinen hyvinvointi on mahdollista saavuttaa.

Kokoomus puolueena oli minulle luonnollinen valinta, koska jaan henkilökohtaisesti puolueen kanssa laajalti samat arvot. Kunnan on voitava järjestää laadukkaita palveluja, investoida tulevaisuuteen ja samalla varmistaa sujuva arki. Tämä on mahdollista vain silloin, kun kunnan talous on kunnossa. Järkevä talouspolitiikka vaatii työssäkäyviä ihmisiä ja menestyviä yrityksiä toimiakseen ja kehittyäkseen. Tyhjästä ei voi nyhjäistä; ensin on luotava jaettavaa ennen kuin voi jakaa.

Olen yrittäjäperheen tytär ja hankkinut myös kansainvälistä kokemusta asuttuani 10 vuotta ulkomailla. Minulla on elämänkokemukseni ja koulutukseni/työni kautta taito katsoa asioita ympyrän reunalta – nähdäkseni ja hahmottaakseni kokonaisuuden yksittäisten asioiden sijaan. Olen ratkaisukeskeinen, mutta pitäen huomion ihmisessä. Työni sairaanhoidon akuuttipäivystyksessä ja siellä tuhansien erilaisten ihmisten kohtaaminen on opettanut minulle sen, ettei mikään inhimillinen ole minulle vierasta. Vapaa-ajallani harrastan monipuolisesti, liikun ja olen myös mukana nuorten harrastustoiminnassa.

Olen utelias ja nälkäinen uusille haasteille kuntahyvinvoinnin parissa!