Sairanen Jari-

Sairanen Jari

Olen lähes kuusi vuosikymmentä Liedossa asunut alkuasukas. Puolet elämästäni olen viettänyt Suopohjan suunnalla Kärpijoen kylässä, joten haja-asutusalueen ilot ja surut ovat tulleet tutuksi.

Puolisona ja isänä olen jo varsin kokenut, mutta pienen tyttärentyttären kautta olen päässyt nauttimaan vaarina olosta. Liedon vetovoiman avulla saatiin myös tyttären perhe paluumuuttajina takaisin vanhaan kotikuntaan.

Toimin myös lietolaisissa yhdistyksissä ja muissa luottamustehtävissä. Maanpuolustus- ja veteraaniperinnetyö ovat minulle mielekästä toimintaa.

Olen istunut eri rakennusalaan liittyvissä lautakunnissa jo parikymmentä vuotta. Tämä puoli lietolaisesta päätöksenteosta minua kiinnostaa erityisesti jo työni kautta; olen talonrakennuspuolen insinööri ja itsenäisesti työskennellyt rakennusalan suunnittelun ja konsultoinnin parissa parikymmentä vuotta.

Olen ollut Liedon valtuustossa jo neljä kautta, mutta tuntuu, että halua ja intoa kotikunnan asioiden hoitamiseen ja vaikuttamiseen luottamushenkilönä vielä on.